Zeer positieve publieksreacties op Boris Godoenov

De afgelopen periode hebben wij via diverse kanalen prachtige reacties op onze voorstelling Boris Godoenov mogen ontvangen. Deze reacties delen wij graag met u.

Uit de enquete, die na afloop van de voorstelling door 40% van het publiek werd ingevuld, bleek o.a. dat:
- 90% van het publiek de voorstelling als goed of zeer goed beoordeelt
- 53% nieuw publiek is (die dus nooit eerder een voorstelling van Muziektheater Hollands Diep hadden bezocht)
- 52% landelijk, en 48% regionaal publiek is

Ook ontvingen wij vele reacties via mail en social media:


Mail

Afgelopen zondagmiddag ‘Boris’ gehoord en gezien.
Ik heb een indrukwekkende uitvoering meegemaakt; niet gehinderd door vergelijkingen met andere scenische opvoeringen van de opera heb ik deze voorstelling ‘schoon’ op me kunnen laten inwerken.
En wat me vooral trof was de sobere enscenering. Hier was duidelijk een keuze gemaakt vóór het volkse element en tégen de pracht en praal.
Dat hoorde ik ook terug in de muziek zelf; de rauwheid van het bestaan, verklankt in die soms zo hoekige en weerbarstige en o zo originele muziek van Moessorgski, stond centraal.
Een fraaie, uitgebalanceerde bewerking voor het Hexagon Ensemble, aangevuld met slagwerk, vormde de klankbasis voor de solozangers en het koor.
En ook al had het van mij best wat extraverter en scherper gemogen, soms wat minder mooi wellicht, in de kern was ik geraakt door de intensiteit van zingen, spelen en acteren .
Het was een bijzondere middag daar in Dordrecht, beklemmend ook vanwege de actualiteit……
Arie Boers

Wat hebben wij gisteravond enorm genoten van Boris ! We vonden het geweldig : de spelers, de muziek, de kostuums, de sfeer en alles wat ik nog vergeet. O ja, de Russische teksten, onvoorstelbaar, wat knap! Ik zou al moeite met de Nederlandse teksten hebben, maar ik ben dan ook geen acteur ;)
Onze grote complimenten dus !
A. en E. Venema

Ik wil jullie laten weten dat wij erg onder de indruk waren van de opera afgelopen vrijdag.
Hele goede solisten, geweldige muzikale begeleiding en dikke duim voor het koor! Wat een opgave om die moeilijke Russische teksten te leren, te zingen en dan ook nog te acteren!! BRAVO!!
Lenie Verwaal

Wat een mooie uitvoering. Wij (mijn dochter en ik) en allemaal mensen om ons heen hebben genoten en waren erg onder de indruk.
Door de hele enscenering met weinig middelen en veel verbeeldingskracht en de kleine muzikale bezetting met zo’n grote, subtiele en soms verpletterende inbreng en de mensen, die konden zingen met hun stemmen én met hun lijven en wij- als publiek- daar zo ongeveer te midden van.
M. Hogerzeil

Wat een prachtige voorstelling hebben we weer gezien in Dordrecht! Ik was er met vrienden op 27 april en we vonden het geweldig. De opgesmukte versie heb ik nooit gezien dus heb geen vergelijk hoe Boris Godoenov over het algemeen wordt uitgevoerd, maar ik denk dat deze variant mij veel liever is. Dank je wel..!
Sanders

Wat prachtig gisteren! Ik heb genoten. Zo mooi om eerst in de tuin van het museum te beginnen met die prachtige bomen en daartussen de monniken. Ook het verhaal over de opera en hoe dit tot stand was gekomen. Dat jullie dit allemaal voor elkaar hebben gekregen in zo’n korte tijd. .
Het was heel leuk om vooraan te zitten en de zangers zo goed te kunnen zien. Ze zongen prachtig en wat een sterfscène van Boris.
Bedankt!
Els Tempelaars

PRACHTIG!! Echt fenomenaal!
Ik vond alles geweldig: de solisten, het koor, het orkest, het gebruik van de ruimte/decor, echt heel goed allemaal. Van de zangers was ik vooral weg van Boris en de monnik PImen. Wat een talenten!
En het koor vond ik ronduit professioneel, zo mooi gezongen en ook zulke mooie muziek.
Ik had de opera 2 jaar geleden gezien in Pathé en er kwam heel veel terug van de muziek, dus dat maakt het genieten nog groter. Jammer dat jullie niet nog elders deze opera opvoeren.
Er zouden nog zoveel meer mensen van kunnen genieten.
Anastasia

Wat jullie nu juist gedaan hebben is de vinger leggen op het karakter en de tragiek van Boris, die jullie juist sterker naar voren hebben doen komen door het weglaten van de bombast. Daarmee heb je Boris herkenbaar en aanraakbaar gemaakt; iets dat kennelijk niet past in het 19e-eeuwse
conservatieve beeld dat sommige recensenten etaleren. Zij denken te opereren vanuit een hoge, veilige ivoren toren; niet in de gaten hebbend dat het steeds meer trekken krijgt van een afkalvend zandkasteel. Gelukkig realiseren jullie je dat het beter is mee te bewegen met de golven van de tijd.
Jos van Dorresteijn

Het is des te meer ontzettend belangrijk wat jullie doen en vooral de manier waarop jullie het doet. Net nu is het noodzakelijk om grenzen af te breken, om bestaande tradities durven in vraag te stellen en om te pogen de contouren uit te tekenen van wat het kunstenlandschap en de gehele samenleving morgen zou kunnen of moeten zijn. In financieel moeilijkere jaren vind ik het net ontzettend belangrijk om nieuwe, ongekende wegen te openen. Misschien jammer dat daar dan een betuttelend en bekrompen reactie op komt, maar dat is onvermijdelijk.
Ik lever eenzelfde strijd in mijn festival in België, waar ik drie jaar geleden vanuit scratch begonnen ben met een nieuwe weg te bewandelen. En ook wij worden daarvoor zeer kritisch bekeken. Vanuit mijn persoonlijke ervaring als fagottist enerzijds in een traditioneel symfonisch orkest (lees 19e eeuwse machine) en anderzijds als festivalorganisator waar we steeds proberen om nieuwe paden te bewandelen, was ik zeer nieuwsgierig naar deze productie en zeer vereerd dat ik hier mag aan deelnemen.
Graag wil ik jullie zeggen dat ik me als een vis in het water voel, dat het genieten is van begin tot einde om op zo'n dynamische manier en met zo'n overtuigende mensen te kunnen werken. Kon ik maar alle dagen op deze manier musiceren!
Deze productie kan niet anders dan controverse uitlokken en dat vind ik GOED! Positieve pers alsook negatieve pers is perfect! Meteen is er een debat ontketend, een ontzettend belangrijk debat voor de kunsten dat voor mij alle dagen zou moeten gevoerd worden, ongeacht wat ieders bevindingen zijn.
Bob Permentier

Vervelend dat de pers weinig waardering voor de voorstelling had; hebben ze het wel goed begrepen? Nogmaals, ik heb genoten.......
Peter Schoon

Ik wilde even zeggen dat wij gebruik hebben gemaakt van dit aanbod (aan regionale koren om tegen een lagere prijs kaartjes te kopen) . Het was nu net dat zetje om te besluiten om naar de opera toe te gaan. Wat ons betreft is zo'n speciaal aanbod voor herhaling vatbaar in de toekomst om bv koorleden over de streep te trekken. Het was ook werkelijk indrukwekkend en er werd geweldig gemusiceerd.
Petra Stabij

Ik zat perfect, werd zelfs bijna uit mijn stoel gelopen toen Grigori uit de herberg vluchtte. Ik kon alles heel goed horen. Gaaf dat er geen podium was en mooi gedaan met minimale middelen!
Steve Toet (heeft een auditieve handicap)

Gisteren waren wij bij de opera. Ik had eigenlijk nog nooit een opera bijgewoond want op de tv zap ik altijd snel verder als ik van die bassen en baritons voorbij zie komen. Maar ik moet zeggen ik vond het prachtig en dan met name de koorzang, daar kreeg ik echt kippenvel van. Op het einde zat ik erg te hopen dat jullie nog een soort van final song zouden doen maar helaas. Jullie zongen erg mooi, de kleding was ook erg passend bij wat het voor moest stellen en de muziek vond ik ook erg mooi. Kortom ik heb er van genoten.
Petra Okkerse

Bij nader inzien zal mijn dochter Sorsha vanavond en morgen toch nog als figurant deelnemen aan Boris. eerst zou ze met opa & oma naar Luxemburg gegaan zijn, maar dat heeft ze afgezegd voor Boris..Door Boris zijn er vijf meisjes besmet met het opera virus (en alles wat er backstage afspeelt) en een ervaring voor het leven! Ook ik geniet van haar enthousiasme en verhalen. Chapeau!
Belinda (moeder van een kind dat aan de opera meewerkte)

Gisteren was het een beetje hectisch, maar wij wilden iedereen nog bedanken voor de geweldige tijd en fantastische ervaring!
Quiana mist jullie nu al!!
Tamara Stoks (moeder van een kind dat aan de opera meewerkte)

Boris Godoenov, Muziektheater Hollands Diep, nog te zien vandaag en morgen, doennnnnnnnnnn!!!!!!!!!!!!!!!!
Een productie die verdient uitverkocht te zijn! Ik was er donderdag, met celibrities als Peter Schoon van Dordrechts Museum, Kristien Jansen van Bachfestival, Jasper Meijer van Albert Schweitzer, tevens bestuurslid van Hollands Diep, Joop van Theater 450, Bert te Kiefte van Pictura en uiteraard Cilia zelf.
Jullie kunnen vandaag en morgen nog. Vergeet niet van 18.45-19.15 in de tuin van Dordrechts Museum een aftrap te genieten. En drink en eet iets bij Art&Dining. Cilia heeft met minimale middelen een maximale zeggingskracht gerealiseerd.
Midden in de opera maakt een joerodivy een onheilspellende voorspelling: zoals Boris Dimitri heeft laten vermoorden zal ook hij vermoord worden. Joerodivy waren in Rusland zwervers die, slechts gekleed in lendendoeken, bedelend door het land trokken en voorspellende boodschappen uitzonden. Hen werd een heilige of goddelijke status toegedicht. Op grond hiervan konden zij alles zeggen en waren onaantastbaar. Verdwaasde gekken en godsdienstwaanzinnigen zouden we nu zeggen. In meerdere culturen hebben/hadden vergelijkbare wezens een onaantastbare status.
De kroon van Boris is met crowdfunding bijeengebracht. Ook mooi.
Ik hoop nog van vele producties van Hollands Diep te kunnen genieten. Deze paste helemaal in hun reeks 'kwaliteit uit Dordrecht'!
Jan Janssen


Facebook

Willy Nabuurs net thuis, wat een belevenis, zeker op de eerste rij, dit moet je gezien hebben!

Paula Delfos Ook op rij 4 een prachtige voorstelling, zo vol emotie en prachtige muziek.

Karin van Sas Genoten heb ik van de opera, vond het geweldig dat drie meiden uit mijn klas meespeelden. Trots!

Leonie Besnard Nou ik niet hoor, helemaal niet verdeeld en niet mixed en niks. Een van jullie mooiste uitvoeringen ooit. En ook bedankt voor de grappen. (reactie op verdeeldheid recensenten)

Willy Nabuurs Ik heb mooie recensies gezien, maar die van de Volkskrant door Biella Luttmer is ronduit schandalig, met verkeerde foto erbij. Zij heeft waarschijnlijk de voorstelling niet eens gezien. Dat komt voor. Het was een prachtige voorstelling. Een voorbeeld: zij zegt dat de groep zangers met spandoeken geenszins een opstand suggereren, ik kreeg kippenvel en voelde een groot volk vertegenwoordigd. Ze heeft het over een uitdragerij van schilderijtjes, alsof de tsaar in een speelhoek van de basisschool is beland. Ik vind het juist een mooie interactie en verbinding aangeven met de tentoonstelling over Willem II en de kinderen die werkstukken gemaakt hebben in dit kader. Heel sterk dus.

Joep Eikenboom Ga kijken. Het is echt heeeel goed.

Tony van der Togt Wij zagen hem gisteravond en hebben genoten! Fantastisch!

Belinda Laanen Doen nu het nog kan!

Grievink Ingrid Klasse!

Rhodé Almekinders Toppers!

Ferdi van der Werf Echt geweldig gedaan. De schijnwerpers nu even op jullie.

Joop Daalmeijer
In een grote zaal van het Energiehuis Dordrecht de opera Boris Godoenov van Moessorgski, geregisseerd door Cilia Hogerzeil. Orkest Hexagon Ensemble met slagwerker Wilbert Grootenboer. Tsaar Godoenov werd uitstekend gezongen door Nanco De Vries. Een mooie productie van Muziektheater Hollands Diep in kader van de tentoonstelling Willem II - Kunstkoning van dat mooie Dordrechts Museum.

Kasper Stolk Net naar de prachtige maar laatste uitvoering geweest van de Boris Godoenov-productie van Muziektheater Hollands Diep in het Energiehuis Dordrecht. Dit als cadeau vanwege mijn afscheid van de gemeente Dordrecht. Prachtige uitvoering in kleine bezetting, geweldige bassen en heel mooi projectkoor, met vriendin Simone Beunke.
Compliment Cilia en Co!
En dank voor de mooie middag!


Twitter


Bij Boris Godoenov in Dordrecht. - nog te zien tem 4 mei - is het Hexagon Ensemble geweldig! Zeven man vervullen taak van heel orkest
Joop Daalmeijer

N.a.v. berichtje Jos van Dorresteijn: Volgens mij kwam ik gisteren Maartje va Weegen en Joop Daalmeijer tegen bij de premièreborrel van #hldiep na #BorisGodoenov:
@jvandorresteijn @EvelinevandeLag Klopt en het as erg leuk!
Joop Daalmeijer

Was een mooie voorstelling van #HollandsDiep #BorisGodoenov. Zang van Nanco de Vries als Boris erg mooi.
Niek Al

Indrukwekkende première @hldiep van Boris Godoenov, Russisch koningsdrama aan de vooravond van koningsdag @Energiehuis
Guido Jochems

Vanavond mooie opera gezien in het Energiehuis: #BorisGodoenov met in het koor: @vanEckDaan #aanrader #nogtmzondag
Giljam Val

Gisteren mooi voorstelling Boris Godoenov van @hldiep in het @Energiehuis gezien#aanrader!
Mirjam Roovers

Vanmiddag van de laatste uitvoering opera Boris Godoenov in het Energiehuis genoten. Geweldig. Dordrecht als cultuurstad meer dan waardig.
Theo Oostenrijk

Fantastische operavoorstelling gezien van Boris Godoenov in het Energiehuis. Nog te zien t/m 4 mei. http://www.muziektheaterhollandsdiep.nl
Nancy Witsen Elias


Overig

(Reactie op recensie Place de l'Opera)
Afgelopen vrijdag was ik aanwezig bij de première van ‘onze’ Boris. En inderdaad wat een geweldige voorstelling.’Onnederlands’ en zeker ‘on-Dordts’, maar een belevenis om mee te maken.
Vanmiddag (zondag 27 april) ook de proloog in de tuin van het Dordrechts Museum bijgewoond, waar Maciej Starburzynski ook (kort) een deel van zijn Pimen zong, samen met een monnikenkoor. Een haast surrealistische ervaring.
Cilia Hogerzeil heeft andermaal een prachtproductie op de planken weten te brengen. Complimenten voor haar en alle solisten, musici en alle andere medewerkers. Echt een aanrader!
Jos van Dorrestein

(Reactie op recensie Place de l'Opera)
Vanmiddag de tweede uitvoering van Boris waar ik als amateur koorlid aan mee doe. We waren zo’n 7 a 10 minuten eerder klaar, dus de première onwennigheid in de changementen hebben we aardig afgeschud. Nog 5 voorstellingen te gaan. Wij hebben er vreselijk veel zin in om er prachtige voorstellingen van te maken. Komt dat zien.
Simone Beunke

(Reactie op recensie Place de l'Opera)
Hollands Diep heeft met al zijn gastmedewerkers een topprestatie geleverd. Muziektheater van de beste soort. De voorstelling van gisteravond boeide van begin tot eind.
Pieter

(Reactie op recensie Place de l'Opera)
Moessorgski zou er niet van hebben opgekeken dat zijn grote opera tot een kameropera gemaakt is. Zijn fijnzinnige compositorische werk is in het arrangement van Leonard van Goudoever tot een parel van dramatische expressie geworden, in miniatuur formaat.
De regie van Cilia Hogerzeil beweegt de massa’s, de volksvertegenwoordigers en de religieuze machthebbers over het podium, maar brengt tevens deze grootse historie tot menselijke proporties, waarbij de worsteling van het individu in een schril contrast tot de massa’s centraal staat.
Door het naadloos illustreren van iedere nuance in het vocale werk , bewijst het Hexagon ensemble met dirigent Wiecher Mandemaker hoezeer deze kleinschalige formule bij uitstek geschikt is om een beladen onderwerp als dat van Boris Goedonov te begeleiden.
De prachtige stemmen van de gehele cast, zoals Nanco de Vries (Boris) Maciej Straburzynski (Pimen) en Marc Omvlee (GrigoriDimitri) hoeven in dit bijzondere geval niet ‘gespierd’ over een groot orkest heen te zingen, waardoor de muzikaal dramatische nuances nog overtuigender en buitengewoon indringend over het voetlicht komen.
De keuzes van regisseuse Cilia Hogerzeil zijn verrassend en overtuigend.
Zoals ook de inzet van een countertenor als zoon van Boris (Feodor- door Jorg Delfos) in plaats van een gebruikelijk vrouwenstem, illustreert hoe zwaar de taak van een tsaar komt te wegen op een kind, dat daarvoor nog veel te jong en te onervaren is. (En hoe mooi klinkt een countertenor in dit klassiek Russische repertoire).
Waar opera nog wel eens moet inboeten op het dramatische vlak ten opzichte van de muzikale belangen, is er in deze productie sprake van een schitterend samenspel. Cilia Hogerzeil heeft, zoals al in eerdere producties, de kans gezien om een bescheiden revolutie te realiseren in opera-land, waarbij een kleinschalige opzet samenvloeit met groots en meeslepend, met subtiele nuances, die juist daarom des te heftiger de innerlijke worstelingen van de hoofdpersoon aan oog en oor doen ontrollen.
Haar vertolking als beeld uit de Russische geschiedenis van die tijd, geeft op sommige momenten een hallucinerende overeenkomst met beelden van de realiteit omtrent de Russische wereld van vandaag. Hoe aangrijpend.
Cilia Hogerzeil, die al vele malen niet bestaande opera werken in ons land heeft geintroduceerd, met nieuwe onderwerpen waarvoor zij een script liet schrijven en componisten bereid vond daarvan een opera te maken, heeft wederom een pioniersrol vervult. Nu met een gewaagde dramatische opvatting van een groot operawerk. Zo heeft ze een nieuwe muzikale werkelijkheid durven te tonen, die misschien niet is zoals de traditionele operakenner het gewend is, maar waarin haar kunstenaarschap wederom haar enthousiaste publiek overtuigend heeft weten te bekoren.
Shura Lipovsky

(Reactie op recensie Theaterkrant.nl)
Het is jammer dat de recensenten zo’n behoudend geluid laten horen.Ipv vast te houden aan de traditionele dik aangezette interpretatie van deze prachtige Russische opera en dus teleurgesteld te zijn in de versie van Muziektheater Hollands Diep, zou je ook met ongeconditioneerde ogen en oren deze sobere, maar geenszins saaie voorstelling kunnen ervaren.Je hebt het gevoel naar een soort oerversie te kijken en te luisteren, waardoor het wezenlijke juist door die eenvoud veel duidelijker wordt. Het accent ligt op de kwetsbaarheid en gevoeligheid van Boris, die ten onder gaat aan alle machinaties aan het hof en de verdenking die er op hem rust zijn zoon Dimitri te hebben laten ver moorden.( Dit laatste feit is nooit historisch vast gesteld)
Het Hexagon ensemble speelt de lucide en rake bewerking door Leonard van Goudoever van de compositie van Moessorgski op voor beeldige wijze:geen eenvoudige opgave om als begeleidingsensemble op te treden.Het toneelbeeld is vaak van een serene schoonheid.
En dit alles in een samengaan van professionals en (geschoolde) koorzangers. Chapeau!
Margriet Idenburg

(Reactie op recensie Theaterkrant.nl)
De voorstelling van Boris Godoenov door Muziektheater Hollands Diep heeft op mij een bijzondere indruk gemaakt. De vrijheid die regisseuse Cilia Hogerzeil genomen heeft om deze indrukwekkende grootse opera zo intiem en indringend uit te voeren, bezorgde mij een bijzonder positieve verrassing. Een niet zozeer imposante maar eerder twijfelende en menselijke Boris maakte het verhaal invoelbaar en van alle tijden en gaf de uitvoering een dramatische kracht. De stemmen waren prachtig en het was een verademing om te zien dat met sobere en niet kostbare middelen een rijk toneelbeeld tot stand was gebracht.
Ja de arrangementen: ik houd ervan om mee te krijgen dat iets ‘gemaakt’ wordt, dat de inspanningen om iets tot stand te brengen nog voelbaar zijn. Dan ben ik niet op grote afstand van een weergaloos product, maar dan ben ik ook deelgenoot van het proces en van de technische aspecten. Dat brengt mij dichterbij het wezen van wat kunst (maken) is.
De muziek zoals Leonard van Goudoever deze bewerkt had en gespeeld werd door het Hexagon Ensemble aangevuld met slagwerk: ik vond het heel goed gelukt, ik miste geen moment het grote orkest. Het versterkte juist het dramatische karakter, met als verrassing het welluidende klokkenspel.
Dat het koor uit amateurs bestond, daar kun je van wensen dat het professionals zouden zijn. Maar ik vond dat er een goede balans was tussen de voortreffelijke professionele zangers en het in het Russisch uit het hoofd zingende koor.
Annemieke Huisingh
    
Archief nieuwsberichten
Titel Datum
Roadtrip tijdens Dordtse Cultuurnacht
18-07-2017
Interview met Linde in De Wereld van het Poppenspel
13-07-2017
Kaartverkoop Julia & Romeo van start!
10-07-2017
Muziektheater Hollands Diep krijgt nieuwe artistiek leider
05-05-2017
Kaartverkoop Julia en Romeo Micro festival van start
19-04-2017
Nieuwe voorstelling Julia & Romeo
15-02-2017
Muziektheater Hollands Diep zoekt nieuwe artistiek leider/regisseur
04-01-2017
Het Heilige Beeld in het Onderwijsmuseum
15-11-2016
Eerste vertoning documentaire Het Heilige Beeld
17-10-2016
Beeldenstorm tijdens November Music
17-10-2016
Première Beeldenstorm indrukwekkende belevenis
29-09-2016
Crowdfunding Beeldenstorm
16-08-2016
Bestel uw kaarten voor Beeldenstorm
25-05-2016
Come and join us in the Big Choir
13-04-2016
Geef je op voor het Beeldenstorm koor
10-02-2016
Wij zoeken een gedreven en ervaren PR medewerker
01-02-2016
Laatste voorstelling Gilgamesj.Superheld!
24-11-2015
Extra auditie kamerkoor voorstelling Beeldenstorm
10-11-2015
‘Gilgamesj en het schrift’ in het Onderwijsmuseum
02-11-2015
Een Rondje Theater met Cilia Hogerzeil
27-10-2015
Gilgamesj.Superheld! nieuw succes voor Hollands Diep
21-10-2015
Kaartverkoop Gilgamesj.Superheld! in volle gang
29-06-2015
Unieke gastvoorstelling met zangeres en verhalenvertelster Shura Lipovsky
11-05-2015
Maak vast kennis met ZAPP4 op Koningsdag!
07-04-2015
Lichtzinnig Dordrecht
17-03-2015
Aanbevolen: Cellofestival Dordrecht
23-02-2015
Nieuwe speeldata Gilgamesj.Superheld! bekend
17-02-2015
Crowdfundingsactie Gilgamesj
16-12-2014
Gilgamesj uitgesteld
02-12-2014
DVD Boris Godoenov te koop
03-11-2014
Samenvatting Boris Godoenov online
09-07-2014
Kaartverkoop Gilgamesj gestart
04-06-2014
Energiehuis wint Publieksprijs BNA
27-05-2014
Zeer positieve publieksreacties op Boris Godoenov
12-05-2014
Pers verdeeld over Boris Godoenov
05-05-2014
Overspeelt Muziektheater Hollands Diep zich? Kom kijken en oordeel zelf!
29-04-2014
Boris Godoenov krijgt zijn troon!
21-04-2014
Help Boris Godoenov zijn troon niet te verliezen!
09-04-2014
Bekijk nu de trailer van Boris Godoenov!
07-04-2014
Wederom een prachtige recensie voor Klaagliedjes
22-01-2014
Klaagliedjes in Theater Korzo wederom uitverkocht
14-01-2014
Extra kaarten beschikbaar voor Klaagliedjes 19-01
12-12-2013
Gezocht: gevorderde amateurzangers (SATB)
10-12-2013
Lovende reacties op try-out Klaagliedjes
18-11-2013
Audioreportage Klaagliedjes
14-11-2013
Workshops De kracht van klagen en openbare repetitie
08-10-2013
The Singing Catwalk groot succes
08-10-2013
Dordt Monumenteel: Macht en Pracht van theaterkostuums
22-07-2013
Energiehuis opent officieel de deuren
29-05-2013
Hier sta ik: dansen en vechten met Maarten Luther
25-04-2013
Van der Hart over Saar en nieuwe muziek
04-03-2013
Slikken bij Saar!
01-03-2013
Week van de Waanzin
26-02-2013
Succesvolle en uitverkochte première van ‘De Stilte van Saar’!
26-02-2013
Praktische informatie voor bezoek aan ‘De Stilte van Saar’
19-02-2013
Vanessa Lann: ‘We worden onze facebook-identiteit’
07-02-2013
De Stilte van Saar bij Ster & Cultuur
07-02-2013
Anne Vegter: Dichter des Vaderlands
01-02-2013
Speciaal theatermenu voor bezoekers De Stilte van Saar
08-01-2013
MHD in de pers: Operamagazine
03-01-2013
'It's my Voice' workshops, optredens en presentaties
29-11-2012
Informatie workshops 'It's my Voice'
07-11-2012
11 november in Kunstkerk Dordrecht: De H. van Adem!
05-11-2012
‘Hogerzeil maakt theatrale poëzie met Bach’
08-10-2012
Word Vriend van MHD!
12-09-2012
Winnaar gedichtenwedstrijd bekend
23-08-2012
MHD treedt op in het Georgisch Cultureel Weekend
20-08-2012
Muziektheater Hollands Diep gaat door!
14-08-2012
Kaartverkoop BIES! van start
09-08-2012
Inleverdatum gedichtenwedstrijd verplaatst
04-07-2012
Gedichtenwedstrijd 'Lichaam en Geest'
24-05-2012
Tentoonstelling 'Op zoek naar Pirosmani'
06-05-2012
Eric Heuvel wint prijs
19-03-2012
Uitnodiging première H van Adem door Muziektheater Hollands Diep
12-03-2012
Bericht voor Fondsen en subsidiegevers
27-02-2012
Première H van Adem op 18 maart 2012
24-02-2012
Speellijst 2013-2016
14-02-2012
De dvd van Sint Nicolaas Leeft! is binnen
22-12-2011
Fotos Sint Nikolaas Leeft!
29-11-2011
Reacties bezoekers voorstelling....
13-11-2011
Nieuwsbrief november 2011 Muziektheater
02-11-2011
Het verhaal van kleine Nikolaas tot grote Sint
24-10-2011
Platform Dordtse Theatermakers
05-10-2011
Orpheus in pocket-formaat nog verkrijgbaar!
07-09-2011
Reacties bezoekers van Orpheus
07-09-2011
Orpheus: topper van het BIES! Theaterfestival!
06-09-2011
Voorstellingen Orpheus in de Helpolder uitverkocht!
08-08-2011
Muziektheater Hollands Diep presenteert poppentheater
02-06-2011